Wat mag je eten op een Vastendag?

Om je een indruk te geven wat je zoal mag eten op een Vastendag delen wij hier een aantal voorbeelden van wat onze 5:2 Vastendieet leden eten op een vastendag:

Elle: Als lunch eet ik 100 gram aardbeien, 120 gram Griekse yoghurt en 10 ongezouten cashewnoten. Bij het avondeten eet ik: 1 kaal bruin bolletje, 1 gekookt ei en 100 gram yoghurt. Voor ik naar bed ga, neem ik 1 kale cracker. En veel water, thee en paar kopjes koffie.‬

Irma: Mijn vastendag bestaat uit veel thee, veel water en paar kopjes zwarte koffie, om 18 uur een goed gevulde soep en op tijd naar bed.

Monique: Mijn vastendag bestaat uit een half uurtje later uit bed. Dan pik ik alvast een helft uurtje. Dan om half 1 rond de 100 calorieën. Over de hele dag 2.5 a 3 liter water en ‘s avonds rond de 400 calorieën. Regelmatig loop ik een uur (6 a 7 km) op een vastendag.

Nalja: Hele dag veel thee en water drinken, soms rond 2 uur een opkikker als ik het zwaar heb en rond 5/6 uur een kant en klare bak maaltijdsalade maar dan zonder de dressing.

Natasja: De hele dag veel thee en warm water en rond half 7 s’avonds míjn eerste voedsel. Vaak groentes met een stukje vlees of vleesvervangers (minder calorieën)

Bibi: Ik eet 150 cal om 12 uur en rond 19 uur 350/400 ! Gaat prima. Soms nog misosoep rond uur of 16:00 uur en ja ik sport altijd op vastendagen gaat prima!

Erica: Ja ik sport gewoon smorgens op een lege maag. Wel n kopje thee. Als ik thuis kom koffie en later 2 crackers met wat licht beleg. ‘s Avonds vis en groente. Zo doe ik 16/8 en 5:2. De dag ervoor stop ik om 20.oo uur met eten. Tot de volgende dag lunch. En in de ochtend de sport.

Cindy: Ik ben nog zoekende omdat ik moeite heb om het ontbijt over te slaan. Dus de afgelopen 2 weken was het ‘s morgens magere kwark met een halve banaan, ‘s middags een kopje verse soep en dan ‘s avonds een salade met kip/tonijn/garnalen.

Sander: Vandaag me eerste dag, Flinke pot, al avond van te voren gevuld met havermaut, banaan, lijnzaad, passievrucht en volle melk. Dit was mijn ontbijt en verder niks meer gegeten.

Leen: Ik loop ook op VD 5-6 km, lukt prima wel in de voormiddag. Drink veel water, thee, rond de middag koffietje, 14-15 uur kopje bouillon. ‘s Avonds wokgroenten met 100gr scampi’s en konjacnoedels/rijst of slaatje. Ennn… -1kg Hoeraaa ??

Wil je nog meer verantwoorde Vastendieet Recepten voor op je Vastendag (of op je niet vastendag)? 

Bestel Het 5:2 Vastendieet eKookboek

Het 5:2 Vastendieet eKookboek

Heb jij al het digitale kookboek voor bij het 5:2 Vastendieet?
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter

VIP+ Leden