52 dieet recepten sla wraps

Wat mag je eten op een Vastendag?

Om je een indruk te geven wat je zoal mag eten op een Vastendag delen wij hier een aantal voorbeelden van wat onze 5:2 Vastendieet leden eten op een vastendag:

Elle: Als lunch eet ik 100 gram aardbeien, 120 gram Griekse yoghurt en 10 ongezouten cashewnoten. Bij het avondeten eet ik: 1 kaal bruin bolletje, 1 gekookt ei en 100 gram yoghurt. Voor ik naar bed ga, neem ik 1 kale cracker. En veel water, thee en paar kopjes koffie.‬

Irma: Mijn vastendag bestaat uit veel thee, veel water en paar kopjes zwarte koffie, om 18 uur een goed gevulde soep en op tijd naar bed.

Monique: Mijn vastendag bestaat uit een half uurtje later uit bed. Dan pik ik alvast een helft uurtje. Dan om half 1 rond de 100 calorieën. Over de hele dag 2.5 a 3 liter water en ‘s avonds rond de 400 calorieën. Regelmatig loop ik een uur (6 a 7 km) op een vastendag.

Nalja: Hele dag veel thee en water drinken, soms rond 2 uur een opkikker als ik het zwaar heb en rond 5/6 uur een kant en klare bak maaltijdsalade maar dan zonder de dressing.

Natasja: De hele dag veel thee en warm water en rond half 7 s’avonds míjn eerste voedsel. Vaak groentes met een stukje vlees of vleesvervangers (minder calorieën)

Bibi: Ik eet 150 cal om 12 uur en rond 19 uur 350/400 ! Gaat prima. Soms nog misosoep rond uur of 16:00 uur en ja ik sport altijd op vastendagen gaat prima!

Erica: Ja ik sport gewoon smorgens op een lege maag. Wel n kopje thee. Als ik thuis kom koffie en later 2 crackers met wat licht beleg. ‘s Avonds vis en groente. Zo doe ik 16/8 en 5:2. De dag ervoor stop ik om 20.oo uur met eten. Tot de volgende dag lunch. En in de ochtend de sport.

Cindy: Ik ben nog zoekende omdat ik moeite heb om het ontbijt over te slaan. Dus de afgelopen 2 weken was het ‘s morgens magere kwark met een halve banaan, ‘s middags een kopje verse soep en dan ‘s avonds een salade met kip/tonijn/garnalen.

Sander: Vandaag me eerste dag, Flinke pot, al avond van te voren gevuld met havermaut, banaan, lijnzaad, passievrucht en volle melk. Dit was mijn ontbijt en verder niks meer gegeten.

Leen: Ik loop ook op VD 5-6 km, lukt prima wel in de voormiddag. Drink veel water, thee, rond de middag koffietje, 14-15 uur kopje bouillon. ‘s Avonds wokgroenten met 100gr scampi’s en konjacnoedels/rijst of slaatje. Ennn… -1kg Hoeraaa 💪💪

Wil je nog meer verantwoorde Vastendieet Recepten voor op je Vastendag (of op je niet vastendag)? 

Bestel Het 5:2 Vastendieet eKookboek

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter

VIP+ Leden