Het 16:8 dieet: wat kun je eten en wat zijn de voordelen?

Het 16:8 dieet is een van de populairste dieetplannen die we in jaren hebben gezien – en met goede reden.

We hebben het 5:2 dieet; waar je 5 dagen normaal eet en 2 dagen vast met 800 calorieën op 2 vasten dagen naar keuze. En hoewel het effectief is gebleken voor de meeste mensen die het hebben geprobeerd, is er nu een nieuwer dieet dat nog eenvoudiger is het 16:8 dieet.

Zelfs de beroemdheden raken erbij betrokken. Naar verluidt gebruikte Hugh Jackman de 16:8 methode om in vorm te komen voor zijn Wolverine-films (het wordt zelfs The Wolverine Diet genoemd!) En Jennifer Love Hewitt wordt ook een fan genoemd!

Waar komt het 16:8 dieet vandaan?

Het dieet komt voort uit het boek 8 Hour Diet van auteur David Zinczenko waar in je kunt lezen dat een langere vastentijd tussen het eten het lichaam de tijd geeft die het nodig heeft om het voedsel te verwerken en extra vet te verbranden.

Experts zeggen dat dit beperkte schema ons lichaam de kans geeft om de voedingsstoffen in voedsel te verwerken en calorieën verbrandt.

Het 8-uur dieet: De kilo’s verdwijnen zonder te kijken wat je eet!

Wanneer kan ik op het 16:8 dieet eten?

het 16:8 is een vastend dieet dat je voor het grootste deel daadwerkelijk doorslaapt. Je kunt een venster van 8 uur kiezen dat bij je dag past – het kan bijvoorbeeld tussen 10:00 – 18:00 of 11:00 – 19:00 zijn . Bovendien kun je ook buiten die uren thee en koffie drinken, dus het is niet alleen water!

intermitterend vasten dieet

Wat kan ik eten met het 16:8 dieet?

Dit dieet suggereert niet dat je je helemaal volpropt met eten in de 8 uur die je hebt om te eten. Je moet zorgen dat je een balans eet tussen vetverbranding en gezondheidsbevorderende voedingsmiddelen. Experts hebben voorgesteld om ervoor te zorgen dat je elke dag een balans krijgt van mager vlees, eieren, zuivelproducten, groenten, noten en bonen. Het is echt zo gemakkelijk!

Wat zijn de gezondheidsvoordelen?

Gelukkig gaat het niet alleen om afvallen. Er is ook een hele reeks voordelen voor gezondheid en welzijn van de 16:8. Het kan helpen je risico op kanker en hartaandoeningen te verminderen, cortisolspiegels te verlagen (dat betekent minder stress!) En ontstekingen helpen verminderen. En omdat je twee dagen per week geen honger hebt, is het beter voor je geestelijke gezondheid.

Degenen die de 16: 8 hebben geprobeerd, zeggen veel productiever te zijn tijdens het vasten, waardoor ze minder tijd spenderen aan eten en meer tijd besteden aan het verdelen van hun energie naar andere nuttige taken gedurende de dag.

Lekkere 16:8 recepten

We hebben veel gezonde recepten die perfect in je 16:8 dieet plan passen, zodat je meteen aan de slag kunt. Zo heb je onze Spirelli Spiraalsnijder eKookboek en Het 5:2 Vastendieet eKookboek, boordevol met lekkere en gezonde recepten. Je kunt ook VIP+ lid worden waarbij je niet alleen alle eKookboeken kunt downloaden maar ook toegang heb tot exclusieve artikelen, documentaires en nog veel meer.

Het 5:2 Vastendieet eKookboek

Heb jij al het digitale kookboek voor bij het 5:2 Vastendieet?

Een reactie plaatsen

VIP+ Leden