Wat is het 16:8 dieet?

intermitterend vasten dieet

Het 16:8 dieet word ook wel 16:8 intermittent fasting, 16:8 intermitterend vasten of het 8-uur dieet genoemd. Het 16:8 dieet houdt in dat de consumptie van voedsel en calorierijke dranken wordt beperkt tot een vast venster van acht uur per dag en gedurende de resterende 16 uur moet men zich van voedsel onthouden.

Lees meer…Wat is het 16:8 dieet?

Het 16:8 dieet: wat kun je eten en wat zijn de voordelen?

Het 16:8 dieet is een van de populairste dieetplannen die we in jaren hebben gezien – en met goede reden.

We hebben het 5:2 dieet; waar je 5 dagen normaal eet en 2 dagen vast met 800 calorieën op 2 vasten dagen naar keuze. En hoewel het effectief is gebleken voor de meeste mensen die het hebben geprobeerd, is er nu een nieuwer dieet dat nog eenvoudiger is het 16:8 dieet.

Lees meer…Het 16:8 dieet: wat kun je eten en wat zijn de voordelen?

Wat is het OMAD dieet?

Het OMAD dieet

Is één maaltijd per dag gezond?

Het OMAD dieet (één maaltijd per dag) is, simpel gezegd, 23 uur per dag vasten (geen voedsel) en eten wat je maar wilt voor één maaltijd. Het idee is om je calorieverbruik gedurende de dag te beperken, je kunt genieten van één maaltijd (meestal gedefinieerd in een venster van een uur) en toch afvallen.

Lees meer…Wat is het OMAD dieet?

Populaire Intermittent Fasting en Vasten Dieet Methodes

Intermittent fasting (intermitterend vasten) zorgt voor gewichtsverlies, een verbetering van je metabole gezondheid (stofwisseling) en zelfs je levensduur wordt verlengt.

Gezien de grote gezondheidsvoordelen is intermittent fasting erg populair geworden en is het niet zo raar dat er verschillende soorten / methoden van intermittent fasting zijn bedacht. Ze kunnen allemaal effectief zijn, maar welke het beste bij jou past, hangt af van jou als individu.

Lees meer…Populaire Intermittent Fasting en Vasten Dieet Methodes

VIP+ Leden